Pada  suatu hari sepasang suami isteri bersama anak nya ingin bercuti di cherating... apabila mereka sudah siap sedia untuk pergi ke cherating .mereka pun bertolak . mereka bertolak tepat 8.30 mlm .apabila mereka melalui terowong lebuh raya karak. anak mereka yang baru umur 17 bulan itu mula menangis...
ia menangis sekuat hati . apabila mereka melepasi pekan karak tiba - tiba kereta mereka rosak . si suami pun alih kan kereta tersebut ketepi jalan . si suami  cuba membaiki nya tapi tidak berjaya . si suami berkata kepada si isteri yang dia ingin ke pekan karak .tetapi si iateri me larang dia berbuat demikian . si suami berkata kalau kamu takut pasang lah kaset  al qur'an. si suami pun mula berjalan. setelah berjalan si suami berasa sangat letih dia pun duduk di bawah se batang pokok yang besar dan agak seram . semasa si suami sedang berehat ada sebuahkereta yang d ipandu oleh 4 oang pelajar kolej  memandu dengan laju .di dalam fikiran si suami berkata "haaa ni mesti nampak hantu ni ".sisuami pun teruskan perjalanan  apabila dia menghampiri pekan karak dia nampak sebuah lori yang memandu dengan laju orang yang memandu lori itu menjerit kepada si suami "  dei tengok belakang dei ".si suami pun dengan berasa tidak senang hati dia toleh kebelakang  dan telah nampak se suatu yang agak mengerikan dia telah nampak mahluk halus yang bernam jerangkung .si suami cuba  melarikan diri tapi dia tidak berjaya .j erangkung itu telah menangkap si suam i. si isteri tidak mengetahui yang suami nya telah di tangkap oleh jerangkung. si isteri berasa sangat risau dan takut . dia pun mem ainkan kaset al qur'an itu.setelah saja si isteri memainkan kaset tersebut tiba-tiba  kaset nya terpadam . bayi yang asyik menangis itu pun tiba - tiba tersenyap .s i isteri berasa sangat pelik 2 minit selepas bayi itu dan kaset itu berhemti berbunyi jam menunjuk kan pukul 3:00pgi.pada pukul 3:03 pgi si isteri terkejut apabila ter dengar bunyi hentakkan di bumbung kereta . pada pukul 3:04 polis ronda yang me mandu kereta  ter sempak bersama kerata itu .seorang polis keluar dari pintu kiri ddan meng acu kan pistol ke pada kereta itu dan seorang lagi polis keluar dari pintu kanan . polis yang keluar dari pintu kanan itu mengarahkan si isteri keluar dari kereta( PUAN SILA KELUAR DARI KENDERAAN DAN BER GERAK KE ARAH KAMI,JANGAN TOLEH KEBELAKANG CEPAT SIKIT )TAPI SI ISTERI DEGIL DIA TOLEH JUGA KEBELAKANG . APA BILA DIA TOLEH KEBELAKANG DIA TERNAMPAK SATU MAHLUK YANG BERNAMA JERANGKUNG SEDANG MENJAMAH SUAMI DIA .SI ISTERI PUN BER LARI  KEARAH POLIS DAN TERUS MASUK KEDALAM KERETA POLIS TERSEBUT DAN SEORANG POLIS TELAH MELEPAS KAN DUA DAS TEMBAKAN KE ARAH JERANGKUNG  DAN KEDUA-DUA POLIS ITU MASUK KEDALM KERETANYA DAN TERUS KE PANGKALAN.PASAL JERANGKUNG TU TAKDE SESIAPA  PUN YANG TAHU APA JADI PADA MAHLUK ITU INILAH MITERI JERANGKUNG..
Posted by shaharol nahar .
 


Comments

mcm cita dlm tv tu jer
06/15/2013 1:43am

Reply
tau eje ke x? *MITERI* ? :3
06/15/2013 1:50am

Reply
penonton filem mistik..
06/19/2013 1:37am

hahhaa..ambil skrip dlm filem KARAK ke...

Reply
suka mosteri
07/02/2013 10:54pm

Untuk info semua, cerita ni dah lama. Baru skrg dibuat filem.

Reply



Leave a Reply